Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Ola Strandler

Universitetslektor

Ola Strandler
Universitetslektor
Akademisk grad: Doktor,
ola.strandler@gu.se
031-786 2406

Rumsnummer: B3 352b
Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 41120 Göteborg


Institutionen för didaktik och pedagogisk profession (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
www.idpp.gu.se
idpp@gu.se
Fax: 031-786 2244
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 411 20 Göteborg

Om Ola Strandler


 

Senaste publikationer

Transformation, Distribution and Translation of Teacher Education Policy in Examination Practices for Prospective Primary and Secondary teachers
Ola Strandler, Catarina Player-Koro
Paper presented at the European Conference on Educational research (ECER), München, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Om examensarbetet på grundlärarprogrammet
Lisa Asp-Onsjö, Malin Brännström, Catarina Player-Koro, Ola Strandler
Vetenskaplighet i högre utbildning. Franck, Olof (red.), Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Teachers on the increase in particularly skilled teachers´ salary – Fairness and Management in the era of neoliberalism.
Mikael R. Karlsson, Ola Strandler
Paper presented at the Oxford Ethnography and Education Conference 2018, Oxford, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Tensions between professional practice and academia in Teacher Education
Catarina Player-Koro, Ola Strandler, Lisa Asp-Onsjö, Malin Brännström
Paper presented at the European Conference on Educational research (ECER), Bolzano, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Constraints and meaning-making: Dealing with the multifacetedness of social studies in audited teaching practices
Ola Strandler
Journal of Social Science Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Equity Through Assessment? Teachers' Mediation of Outcome-Focused Reforms in Socioeconomically Different Schools
Ola Strandler
Scandinavian Journal of Educational Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Nordisk tidskrift för allmän didaktik, en inledning
Göran Brante, Silwa Claesson, Jörgen Dimenäs, Peter Erlandson, Gunnar E Finnbogason et al.
Nordisk tidskrift för allmän didaktik, Inledande text i tidskrift 2015
Inledande text i tidskrift

Policy, practice and practical reason: Understanding teaching in times of outcome regulation
Ola Strandler
Policy Futures in Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2015
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 1 - 10 av 19

2019

Transformation, Distribution and Translation of Teacher Education Policy in Examination Practices for Prospective Primary and Secondary teachers
Ola Strandler, Catarina Player-Koro
Paper presented at the European Conference on Educational research (ECER), München, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Om examensarbetet på grundlärarprogrammet
Lisa Asp-Onsjö, Malin Brännström, Catarina Player-Koro, Ola Strandler
Vetenskaplighet i högre utbildning. Franck, Olof (red.), Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

2018

Teachers on the increase in particularly skilled teachers´ salary – Fairness and Management in the era of neoliberalism.
Mikael R. Karlsson, Ola Strandler
Paper presented at the Oxford Ethnography and Education Conference 2018, Oxford, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Tensions between professional practice and academia in Teacher Education
Catarina Player-Koro, Ola Strandler, Lisa Asp-Onsjö, Malin Brännström
Paper presented at the European Conference on Educational research (ECER), Bolzano, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2017

Constraints and meaning-making: Dealing with the multifacetedness of social studies in audited teaching practices
Ola Strandler
Journal of Social Science Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2016

Equity Through Assessment? Teachers' Mediation of Outcome-Focused Reforms in Socioeconomically Different Schools
Ola Strandler
Scandinavian Journal of Educational Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2015

Nordisk tidskrift för allmän didaktik, en inledning
Göran Brante, Silwa Claesson, Jörgen Dimenäs, Peter Erlandson, Gunnar E Finnbogason et al.
Nordisk tidskrift för allmän didaktik, Inledande text i tidskrift 2015
Inledande text i tidskrift

Policy, practice and practical reason: Understanding teaching in times of outcome regulation
Ola Strandler
Policy Futures in Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2015
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 1 - 10 av 19

Sidansvarig: Christin de Flon|Sidan uppdaterades: 2015-08-24
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?