Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Tuula Maunula

Forskare

Tuula Maunula
Forskare
Doktorand i pedagogiskt arbete med anställning i Partille kommun
tuula.maunula@gu.se
031-786 6741

Rumsnummer: B 336
Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 41120 Göteborg


Institutionen för didaktik och pedagogisk profession (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
www.idpp.gu.se
idpp@gu.se
Fax: 031-786 2244
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 411 20 Göteborg

Senaste publikationer

A mathematic lesson on measurement – Analysed through different lenses; Learning activity and Variation theory
Joakim Magnusson, Tuula Maunula, Jenny Svanteson, Ulf Ryberg, Roger Fermsjö et al.
Konferensprogram, PME 38, Vancouver, Canada,. Juli 15-20, 2014, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2014
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Variation av undervisningsinnehåll för att möjliggöra urskiljning av kritiska aspekter av begreppet densitet
Joakim Magnusson, Tuula Maunula
Forskning om undervisning och lärande, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2013
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Learning Study-undervisning gör skillnad
Christina Echevarria, Joakim Magnusson, Tuula Maunula
Lund, Studentlitteratur, Samlingsverk 2011
Samlingsverk

A learning study of critical features for learning to add and subtract negative numbers
Ulla Runesson, Angelika Kullberg, Tuula Maunula
B. Ubuz. (Ed.) Proceedings of the 35th Conference of the International Group for the Phychology of Mathematics Education, Ankara, Turkey: PME, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2011
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Sensitivity to student learning – a possible way of learning to enhance learning?
Ulla Runesson, Angelika Kullberg, Tuula Maunula
Constructing knowledge for teaching secondary mathematics: Tasks to enhance prospective and practicing teacher learning, London, Springer, Kapitel i bok 2011
Kapitel i bok

Visar 1 - 6 av 6

2018

2014

A mathematic lesson on measurement – Analysed through different lenses; Learning activity and Variation theory
Joakim Magnusson, Tuula Maunula, Jenny Svanteson, Ulf Ryberg, Roger Fermsjö et al.
Konferensprogram, PME 38, Vancouver, Canada,. Juli 15-20, 2014, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2014
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2013

Variation av undervisningsinnehåll för att möjliggöra urskiljning av kritiska aspekter av begreppet densitet
Joakim Magnusson, Tuula Maunula
Forskning om undervisning och lärande, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2013
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2011

Learning Study-undervisning gör skillnad
Christina Echevarria, Joakim Magnusson, Tuula Maunula
Lund, Studentlitteratur, Samlingsverk 2011
Samlingsverk

A learning study of critical features for learning to add and subtract negative numbers
Ulla Runesson, Angelika Kullberg, Tuula Maunula
B. Ubuz. (Ed.) Proceedings of the 35th Conference of the International Group for the Phychology of Mathematics Education, Ankara, Turkey: PME, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2011
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Sensitivity to student learning – a possible way of learning to enhance learning?
Ulla Runesson, Angelika Kullberg, Tuula Maunula
Constructing knowledge for teaching secondary mathematics: Tasks to enhance prospective and practicing teacher learning, London, Springer, Kapitel i bok 2011
Kapitel i bok

Visar 1 - 6 av 6

Sidansvarig: Christin de Flon|Sidan uppdaterades: 2015-08-24
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?