Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Anna Lyngfelt

Universitetslektor

Anna Lyngfelt
Universitetslektor
Akademisk grad: Docent,
anna.lyngfelt@gu.se
031-786 2248
0727-110082

Rumsnummer: B4 467
Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 41120 Göteborg


Institutionen för didaktik och pedagogisk profession (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
www.idpp.gu.se
idpp@gu.se
Fax: 031-786 2244
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 411 20 Göteborg

Senaste publikationer

Digital text production as narratives: an analysis of text production in a multilingual classroom at primary school
Anna Lyngfelt
Educational Role of Language Journal, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Critical literacy as legitimate knowledge. The importance of teacher agency.
Jennifer Alford, Catarina Schmidt, Anna Lyngfelt
Re-imagining education for democracy - Edited by S. Riddle and M. W. Apple , London and New York , Routledge , Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Ordförståelsens betydelse för en- och flerspråkiga elevers läsförståelse i naturvetenskapliga ämnen
Sofie Johansson, Anna Lyngfelt
Presentation på NordAnd-konferensen i Köpenhamn 2019, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Skönlitteraturbaserad etikundervisning och fiktionalitet
Anna Lyngfelt, Anna Nissen
Utbildning och Demokrati, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Tema: Läsning och demokrati
Anna Lyngfelt
Utbildning och Demokrati, Inledande text i tidskrift 2018
Inledande text i tidskrift

Views of poetry as a competence, expressed by students in teacher education
Katharina Dahlbäck, Anna Lyngfelt, Viktoria Bengtsdotter Katz
Theoria et Historia Scientiarum Journal, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Skönlitteraturbaserad etikundervisning och fiktionalitet
Anna Lyngfelt, Anna Nissen
Utbildning och demokrati , Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Tema: Läsning och demokrati
Anna Lyngfelt
Utbildning och demokrati , Inledande text i tidskrift 2018
Inledande text i tidskrift

Students’ Perception of A Science Text: A Study On The Interrelation Of Vocabulary and Text Comprehension.
Anna Lyngfelt, Sofie Johansson
Paper presented at ECER, Bolzano Italy, 4-7 Sept 2018., Paper i proceeding 2018
Paper i proceeding

Visar 1 - 10 av 65

2019

Digital text production as narratives: an analysis of text production in a multilingual classroom at primary school
Anna Lyngfelt
Educational Role of Language Journal, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Critical literacy as legitimate knowledge. The importance of teacher agency.
Jennifer Alford, Catarina Schmidt, Anna Lyngfelt
Re-imagining education for democracy - Edited by S. Riddle and M. W. Apple , London and New York , Routledge , Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Ordförståelsens betydelse för en- och flerspråkiga elevers läsförståelse i naturvetenskapliga ämnen
Sofie Johansson, Anna Lyngfelt
Presentation på NordAnd-konferensen i Köpenhamn 2019, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

2018

Skönlitteraturbaserad etikundervisning och fiktionalitet
Anna Lyngfelt, Anna Nissen
Utbildning och Demokrati, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Tema: Läsning och demokrati
Anna Lyngfelt
Utbildning och Demokrati, Inledande text i tidskrift 2018
Inledande text i tidskrift

Views of poetry as a competence, expressed by students in teacher education
Katharina Dahlbäck, Anna Lyngfelt, Viktoria Bengtsdotter Katz
Theoria et Historia Scientiarum Journal, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Skönlitteraturbaserad etikundervisning och fiktionalitet
Anna Lyngfelt, Anna Nissen
Utbildning och demokrati , Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Tema: Läsning och demokrati
Anna Lyngfelt
Utbildning och demokrati , Inledande text i tidskrift 2018
Inledande text i tidskrift

Students’ Perception of A Science Text: A Study On The Interrelation Of Vocabulary and Text Comprehension.
Anna Lyngfelt, Sofie Johansson
Paper presented at ECER, Bolzano Italy, 4-7 Sept 2018., Paper i proceeding 2018
Paper i proceeding

Visar 1 - 10 av 65

Sidansvarig: Christin de Flon|Sidan uppdaterades: 2015-08-24
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?