Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Pernilla Andersson Varga

Universitetslektor, adjungerad

Pernilla Andersson Varga
Universitetslektor, adjungerad
pernilla.andersson.varga@gu.se

Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 41120 Göteborg


Institutionen för didaktik och pedagogisk profession (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
www.idpp.gu.se
idpp@gu.se
Fax: 031-786 2244
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 411 20 Göteborg

Senaste publikationer

Från samtalsledare till förändringsagent? Handledarens roll i Läslyftet
Pernilla Andersson Varga, Ann-Christin Randahl
Tolfte nationella konferensen i svenska med didaktisk inriktning.Textkulturer. Karlstad 24-25 nov, 2016 / Redaktörer: Birgitta Ljung Egeland, Christina Olin Scheller, Marie Tanner, Michael Tengberg, Karlstad , Karlstads universitet Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap, Paper i proceeding 2017
Paper i proceeding

Spotlighting pedagogic metalanguage in Reading to Learn – how teachers build legitimate knowledge in school tutoring sessions
Pernilla Andersson Varga, Anna Maria Hipkiss
LCTC2 - Second International Legitimation Code Theory Conference. Sydney, Australia, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Writing for life? A case study of affordances of writing in four L1 upper secondary classrooms
Pernilla Andersson Varga, Maj Asplund Carlsson
L1-Educational Studies in Language and Literature, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2015
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 1 - 6 av 6

2018

2017

Från samtalsledare till förändringsagent? Handledarens roll i Läslyftet
Pernilla Andersson Varga, Ann-Christin Randahl
Tolfte nationella konferensen i svenska med didaktisk inriktning.Textkulturer. Karlstad 24-25 nov, 2016 / Redaktörer: Birgitta Ljung Egeland, Christina Olin Scheller, Marie Tanner, Michael Tengberg, Karlstad , Karlstads universitet Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap, Paper i proceeding 2017
Paper i proceeding

Spotlighting pedagogic metalanguage in Reading to Learn – how teachers build legitimate knowledge in school tutoring sessions
Pernilla Andersson Varga, Anna Maria Hipkiss
LCTC2 - Second International Legitimation Code Theory Conference. Sydney, Australia, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2015

Writing for life? A case study of affordances of writing in four L1 upper secondary classrooms
Pernilla Andersson Varga, Maj Asplund Carlsson
L1-Educational Studies in Language and Literature, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2015
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2014

Visar 1 - 6 av 6

Sidansvarig: Christin de Flon|Sidan uppdaterades: 2015-08-24
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?