Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Anna Lyngfelt

Universitetslektor

Anna Lyngfelt
Universitetslektor
Akademisk grad: Docent,
anna.lyngfelt@gu.se
031-786 2248
0727-110082

Rumsnummer: B4 467
Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 41120 Göteborg


Institutionen för didaktik och pedagogisk profession (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
www.idpp.gu.se
idpp@gu.se
Fax: 031-786 2244
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 411 20 Göteborg

Senaste publikationer

Digital text production as narratives: an analysis of text production in a multilingual classroom at primary school
Anna Lyngfelt
Educational Role of Language Journal, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Critical literacy as legitimate knowledge. The importance of teacher agency.
Jennifer Alford, Catarina Schmidt, Anna Lyngfelt
Re-imagining education for democracy - Edited by S. Riddle and M. W. Apple , London and New York , Routledge , Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Ordförståelsens betydelse för en- och flerspråkiga elevers läsförståelse i naturvetenskapliga ämnen
Sofie Johansson, Anna Lyngfelt
Presentation på NordAnd-konferensen i Köpenhamn 2019, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Skönlitteraturbaserad etikundervisning och fiktionalitet
Anna Lyngfelt, Anna Nissen
Utbildning och Demokrati, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Tema: Läsning och demokrati
Anna Lyngfelt
Utbildning och Demokrati, Inledande text i tidskrift 2018
Inledande text i tidskrift

Views of poetry as a competence, expressed by students in teacher education
Katharina Dahlbäck, Anna Lyngfelt, Viktoria Bengtsdotter Katz
Theoria et Historia Scientiarum Journal, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Skönlitteraturbaserad etikundervisning och fiktionalitet
Anna Lyngfelt, Anna Nissen
Utbildning och demokrati , Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Tema: Läsning och demokrati
Anna Lyngfelt
Utbildning och demokrati , Inledande text i tidskrift 2018
Inledande text i tidskrift

Students’ Perception of A Science Text: A Study On The Interrelation Of Vocabulary and Text Comprehension.
Anna Lyngfelt, Sofie Johansson
Paper presented at ECER, Bolzano Italy, 4-7 Sept 2018., Paper i proceeding 2018
Paper i proceeding

Visar 21 - 30 av 65

2017

Inledning
Karin Helgesson, Hans Landqvist, Anna Lyngfelt, Andreas Nord, Åsa Wengelin
Text och kontext. Perspektiv på textanalys, Malmö, Gleerups Utbildning AB, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Text och kontext. Perspektiv på textanalys
Karin Helgesson, Hans Landqvist, Anna Lyngfelt, Andreas Nord, Åsa Wengelin
Malmö, Gleerups Utbildning AB, Samlingsverk 2017
Samlingsverk

2016

"Vem bryr sig?" Om undervisning i critical literacy och argumenterande multimodal samhällsinformation
Anna Lyngfelt, Christina Olin-Scheller
Läsa mellan raderna, Malmö, Gleerups, Kapitel i bok 2016
Kapitel i bok

Lust att lära och möjligheter att lyckas – om lässtrategiarbete i praktiken
L Björkman, A Dahlberg, I Derbring, T Kerstinsdotter, Anna Lyngfelt
Ewa Bergh Nestlog & Nils Larsson (red.) Svenska – ett inkluderande ämne. , Stockholm, Natur & Kultur Läromedel, Kapitel i bok 2016
Kapitel i bok

2015

Om andetsprogselevers læsning af skønlitterære tekster
Anna Lyngfelt
Literacy i læringskontekster, Århus, Klim, Kapitel i bok 2015
Kapitel i bok

Elever läser. Del 6 i Modulen: Att tolka och skriva text i skolans alla ämnen, Läs- & skrivportalen.
Anna Winlund, Åsa Wengelin, Anna Lyngfelt, Anna Lindholm
Skolverket Läs & Skrivportalen, Artikel i övriga tidskrifter 2015
Artikel i övriga tidskrifter

Klassisk argumentationsanalys i ett samtida medielandskap. Om behovet av att utveckla argumentationsanalys i skolan
Anna Lyngfelt
Retorik och lärande. Kunskap-bildning-ansvar, Lund, Lunds universitet, Kapitel i bok 2015
Kapitel i bok

Nyanlända elevers litteracitetspraktiker
Anna Winlund, Anna Lyngfelt
Nordand, 12. nordiske forskningskonferans om nordiske språk som andre- og fremmedspråk. Hamar 11-13/6 2015, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2015
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Producing and reading digital texts : patterns of communication in literacy classroom
Anna Lyngfelt, Sylvana Sofkova Hashemi
10th IAIMTE conference 2015: Languages, Literatures, and Literacies, 3-5 June, 2015: Odense, Denmark. Ellen Krogh, Nikolaj Elf, Tina Høegh, and Anke Piekut (eds.), Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2015
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 21 - 30 av 65

Sidansvarig: Christin de Flon|Sidan uppdaterades: 2015-08-24
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://idpp.gu.se/om-idpp/personal/?publicationPageNumber=3&selectedTab=2&userId=xlynan&userName=Anna+Lyngfelt
Utskriftsdatum: 2019-10-22