Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Anna Lyngfelt

Universitetslektor

Anna Lyngfelt
Universitetslektor
Akademisk grad: Docent,
anna.lyngfelt@gu.se
031-786 2248
0727-110082

Rumsnummer: B4 467
Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 41120 Göteborg


Institutionen för didaktik och pedagogisk profession (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
www.idpp.gu.se
idpp@gu.se
Fax: 031-786 2244
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 411 20 Göteborg

Senaste publikationer

Critical literacy as legitimate knowledge. The importance of teacher agency.
Jennifer Alford, Catarina Schmidt, Anna Lyngfelt
Re-imagining education for democracy - Edited by S. Riddle and M. W. Apple , London and New York , Routledge , Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Ordförståelsens betydelse för en- och flerspråkiga elevers läsförståelse i naturvetenskapliga ämnen
Sofie Johansson, Anna Lyngfelt
Presentation på NordAnd-konferensen i Köpenhamn 2019, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Views of poetry as a competence, expressed by students in teacher education
Katharina Dahlbäck, Anna Lyngfelt, Viktoria Bengtsdotter Katz
Theoria et Historia Scientiarum Journal, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Skönlitteraturbaserad etikundervisning och fiktionalitet
Anna Lyngfelt, Anna Nissen
Utbildning och demokrati , Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Tema: Läsning och demokrati
Anna Lyngfelt
Utbildning och demokrati , Inledande text i tidskrift 2018
Inledande text i tidskrift

Students’ Perception of A Science Text: A Study On The Interrelation Of Vocabulary and Text Comprehension.
Anna Lyngfelt, Sofie Johansson
Paper presented at ECER, Bolzano Italy, 4-7 Sept 2018., Paper i proceeding 2018
Paper i proceeding

Views of poetry as a competence, expressed by students in the teachers education
Katharina Dahlbäck, Anna Lyngfelt
International conference. The future of education, edition 8. , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Fiction at school for educational purposes: What opportunities are students given to act as moral subjects?
Anna Lyngfelt
Ethical Literacies and Education for Sustainable Development. Editors: Olof Franck, Christina Osbeck, Palgrave Macmillan, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Reading in your first and second language. On the use of prior knowledge when processing fictional texts at school
Anna Lyngfelt
Social Sciences and Education Research Review, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 11 - 20 av 61

2017

"Jag ritade först sen skrev jag” - elevperspektiv på multimodal textproduktion i årskurs 3
Eva Borgfeldt, Anna Lyngfelt
Forskning om undervisning och lärande, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Flerspråkighet i svenskämnet
Anna Lyngfelt
Malmö, Malmö högskola, Samlingsverk 2017
Samlingsverk

Avslutning
Karin Helgesson, Hans Landqvist, Anna Lyngfelt, Andreas Nord, Åsa Wengelin
Text och kontext. Perspektiv på textanalys. Karin Helgesson, Hans Landqvist, Anna Lyngfelt, Andreas Nord, Åsa Wengelin (red.) , Malmö, Gleerups Utbildning AB, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Nyanlända elevers litteracitetspraktiker i skolan
Anna Winlund, Anna Lyngfelt, Åsa Wengelin
Educare, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Analys och textsamtal om multimodala digitala elevtexter
Anna Lyngfelt, Sylvana Sofkova Hashemi, Peter Andersson
Text och kontext. Perspektiv på textanalys, Malmö, Gleerups, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Inlindade budskap och sofistikerad argumentation. Om behovet av att utveckla klassiskt-retoriska analysformer
Anna Lyngfelt, Christina Olin-Scheller, Michael Tengberg
Text och kontext. Perspektiv på textanalys, Malmö, Gleerups, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Inledning
Karin Helgesson, Hans Landqvist, Anna Lyngfelt, Andreas Nord, Åsa Wengelin
Text och kontext. Perspektiv på textanalys, Malmö, Gleerups Utbildning AB, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Text och kontext. Perspektiv på textanalys
Karin Helgesson, Hans Landqvist, Anna Lyngfelt, Andreas Nord, Åsa Wengelin
Malmö, Gleerups Utbildning AB, Samlingsverk 2017
Samlingsverk

2016

"Vem bryr sig?" Om undervisning i critical literacy och argumenterande multimodal samhällsinformation
Anna Lyngfelt, Christina Olin-Scheller
Läsa mellan raderna, Malmö, Gleerups, Kapitel i bok 2016
Kapitel i bok

Visar 11 - 20 av 61

Sidansvarig: Christin de Flon|Sidan uppdaterades: 2015-08-24
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?