Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Shirley Booth

Professor emerita

Shirley Booth
Professor emerita
shirley.booth@ped.gu.se

Rumsnummer: B3 372
Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 41120 Göteborg


Institutionen för didaktik och pedagogisk profession (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
www.idpp.gu.se
idpp@gu.se
Fax: 031-786 2244
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 411 20 Göteborg

Senaste publikationer

Engaging with a group’s space of meaning: The tutor’s role in small-group didactics
Åke Ingerman, Shirley Booth
In C. Osbeck, Å. Ingerman, S. Claesson (Eds), Didactic classroom studies - A potential research direction, Lund, Kriterium/ Nordic Academic Press, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

On the constitution of SoTL: its domains and contexts
Shirley Booth, L. C. Woollacott
Higher Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

On learning in the phenomenographic sense reconceptualised for dynamic and collaborative settings
Åke Ingerman, Shirley Booth
Different horizons: setting directions for phenomenographic research, EARLI Special Interest Group 9, Phenomenography and Variation Theory, Gothenburg 24-26 Aug., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Enhancing study practices: Are first year students "resistant to change"?
Lorenzo Woollacott, Shirley Booth, Ann Cameron
Journal of the South African Institute of Mining and Metallurgy, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2015
Artikel i vetenskaplig tidskrift

The Scholarship of Teaching and Learning. Its constitution and transformative potential
Shirley Booth, Laurie Woollacott
The Scholarship of Teaching and Learning in Higher Education: On its constitution and transformative potential, Stellenbosch, SUNMedia, Kapitel i bok 2015
Kapitel i bok

On the scholarship of pedagogy in the health sciences
Shirley Booth
The Scholarship of Teaching and Learning in Higher Education: On its constitution and transformative potential, Stellenbosch, SUNMedia, Kapitel i bok 2015
Kapitel i bok

The scholarship of teaching and learning for educational transformation
Ruksana Osman, Shirley Booth
The Scholarship of Teaching and Learning in Higher Education: On its constitution and transformative potential, Stellenbosch, SUNMedia, Kapitel i bok 2015
Kapitel i bok

Introduction to the Scholarship of Teaching and Learning
Shirley Booth, Laurie Woollacott
The Scholarship of teaching and Learning in Higher Education: On its constitution and transformative potential, Stellenbosch, SUNMedia, Kapitel i bok 2015
Kapitel i bok

Visar 11 - 20 av 36

2015

The Pedagogical Potential of Phenomenography for Teacher Practice and Teacher Research
Shirley Booth, Åke Ingerman
P. Burnard, B-M. Apelgren & N. Cabaroglu (Eds), Transformative Teacher Research. Theory and Practice for the C21st., Rotterdam, Sense publishers, Kapitel i bok 2015
Kapitel i bok

On the pedagogy of pharmacological communication: a study of final semester health science students.
Ann Zetterqvist, Patrik Aronsson, Staffan Hägg, Karin I Kjellgren, Margareta Reis et al.
BMC medical education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2015
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2014

A research base for teaching in primary school: a coherent scholarly focus on the object of learning
R Osman, Shirley Booth
South African Journal of Childhood Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2014
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Knowing your students in large diverse classes: a phenomenographic case study
L. Woollacott, Shirley Booth, A. Cameron
Higher Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2014
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2013

Att förstå och kommunicera läkemedels verkan i utbildning till sjuksköterska och läkare
K Kjellgren, Patrik Aronsson, S Hägg, M Reis, Gunnar Tobin et al.
Högskolepedagogisk konferens i Göteborg (HKG 2013; Conference on pedagogics in higher education in Gothenburg), Gothenburg, Sweden, Paper i proceeding 2013
Paper i proceeding

Lättare för studenter att återge fakta än att dra egna slutsatser
Reis Margareta, Patrik Aronsson, Shirley Booth, Staffan Hägg, Gunnar Tobin et al.
Läkartidningen, Artikel i övriga tidskrifter 2013
Artikel i övriga tidskrifter

Teaching salient features of complex technological systems
Maria Svensson, Åke Ingerman, Anders Berglund, Shirley Booth, Jonas Emanuelsson
Presented at WALS 2013, Göteborg, September 2013, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2013
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Teaching and learning technological systems in the Swedish compulsory school
Maria Svensson, Åke Ingerman, Shirley Booth
Presented at WALS 2013, Göteborg, September 2013, Poster (konferens) 2013
Poster (konferens)

Concept Maps as Expressions of Teachers' Meaning-Making while Beginning to Teach Semiconductors
M. Rollnick, F. Mundalamo, Shirley Booth
Research in Science Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2013
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 11 - 20 av 36

Sidansvarig: Christin de Flon|Sidan uppdaterades: 2015-08-24
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?