Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Utvalda publikationer

Nedan följer publikationer som är centrala för området.

Baillie, C., Emanuelsson, J., & Marton, F. (2001) Building knowledge about the interface. Journal of Materials Education, 22, 77-83.

Emanuelsson, J. & Sahlström, F. (2008). The price of participation - how interaction constrains and affords classroom learning of mathematics. Scandinavian Journal for Education.

Häggström. J (2008). Teaching systems of linear equations in Sweden and China: What is made possible to learn) (Ph. D. Thesis). Göteborg: Acta Universitatis Gothoburgensis.

Ingerman, Å., Linder, C. & Marshall, D. (2009). The learner's experience of variation - Following student's threads of learning physics in computer simulation sessions, Instructional Science, 37(3).

Kullberg, A. (2010). What is taught and what is learned. Professional insights gained and shared by teachers of mathematics. Gothenburg studies in educational sciences 293.
Göteborg: Acta Universitatis Gothobugensis.

Marton, F. (2006) Sameness and difference in transfer. The Journal of the Learning Sciences.

Marton, F. & Booth, S. (1997). Learning and awareness. Mahawa NJ:Erlbaum.
Marton, F. & Booth, S. (2000) Om lärande. Lund: Studentlitteratur.
Marton, F. & Carlgren, I. (2001) Lärare av imorgon. Stockholm: Lärarförbundets förlag.

 

Mer information

Åke Ingerman
Telefon: 031-786 2637
E-post
Personlig presentation

Angelika Kullberg
Telefon: 031-786 2067
E-post
Personlig presentation

Joakim Magnusson, sekreterare
E-post

____________________________

Länkar

Kollegiet

Kunskapsbank för Learning study och Lesson study

Kontaktinformation

Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

Box 300, 405 30 Göteborg

Besöksadress:
Pedagogen hus B, Läroverksgatan 15

Telefon:
031-786 0000 (vx)

Sidansvarig: Johanna Gunnarsson|Sidan uppdaterades: 2017-02-27
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?