Till startsida
Sitemap
To content Read more about how we use cookies on gu.se

Anna Lyngfelt

Senior lecturer

Anna Lyngfelt
Senior lecturer
anna.lyngfelt@gu.se
+46 31 786 2248
0727-110082

Room number: B4 467
Postal Address: Box 300, 40530 Göteborg
Visiting Address: Läroverksgatan 15 , 41120 Göteborg


Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies (More Information)
Box 300
405 30 Göteborg
www.idpp.gu.se
idpp@gu.se
Fax: +46 31 786 2244
Visiting Address: Läroverksgatan 15 , 411 20 Göteborg

Latest publications

Arbete med poesi som hållbart utvecklingsarbete
Katharina Dahlbäck, Viktoria Bengtsdotter Katz, Anna Lyngfelt
https://www.ntnu.no/nnmf7/program, Conference contribution 2019
Conference contribution

Critical literacy as legitimate knowledge. The importance of teacher agency.
Jennifer Alford, Catarina Schmidt, Anna Lyngfelt
Re-imagining education for democracy. S. Riddle and M. W. Apple (red.), London and New York , Routledge , Chapter in book 2019
Chapter in book

Poesi som estetisk uttrycksform i skola och lärarutbildning
Katharina Dahlbäck, Viktoria Bengtsdotter Katz, Anna Lyngfelt
Vetenskaplighet i högre utbildning. Franck, Olof (red), Lund, Studentlitteratur, Chapter in book 2019
Chapter in book

Ordförståelsens betydelse för en- och flerspråkiga elevers läsförståelse i naturvetenskapliga ämnen
Sofie Johansson, Anna Lyngfelt
Presentation på NordAnd-konferensen, 27-29 maj 2019, København, Conference contribution 2019
Conference contribution

Skönlitteraturbaserad etikundervisning och fiktionalitet
Anna Lyngfelt, Anna Nissen
Utbildning och demokrati , Journal article 2018
Journal article

Tema: Läsning och demokrati
Anna Lyngfelt
Utbildning och demokrati , Editorial letter 2018
Editorial letter

Students’ Perception of A Science Text: A Study On The Interrelation Of Vocabulary and Text Comprehension.
Anna Lyngfelt, Sofie Johansson
Paper presented at ECER, Bolzano Italy, 4-7 Sept 2018., Conference paper 2018
Conference paper

Views of poetry as a competence, expressed by students in the teachers education
Katharina Dahlbäck, Anna Lyngfelt
International conference. The future of education, edition 8. , Conference contribution 2018
Conference contribution

Showing 21 - 30 of 64

2017

2016

"Vem bryr sig?" Om undervisning i critical literacy och argumenterande multimodal samhällsinformation
Anna Lyngfelt, Christina Olin-Scheller
Läsa mellan raderna, Malmö, Gleerups, Chapter in book 2016
Chapter in book

Lust att lära och möjligheter att lyckas – om lässtrategiarbete i praktiken
L Björkman, A Dahlberg, I Derbring, T Kerstinsdotter, Anna Lyngfelt
Ewa Bergh Nestlog & Nils Larsson (red.) Svenska – ett inkluderande ämne. , Stockholm, Natur & Kultur Läromedel, Chapter in book 2016
Chapter in book

2015

Om andetsprogselevers læsning af skønlitterære tekster
Anna Lyngfelt
Literacy i læringskontekster, Århus, Klim, Chapter in book 2015
Chapter in book

Klassisk argumentationsanalys i ett samtida medielandskap. Om behovet av att utveckla argumentationsanalys i skolan
Anna Lyngfelt
Retorik och lärande. Kunskap-bildning-ansvar, Lund, Lunds universitet, Chapter in book 2015
Chapter in book

Nyanlända elevers litteracitetspraktiker
Anna Winlund, Anna Lyngfelt
Nordand, 12. nordiske forskningskonferans om nordiske språk som andre- og fremmedspråk. Hamar 11-13/6 2015, Conference contribution 2015
Conference contribution

Producing and reading digital texts : patterns of communication in literacy classroom
Anna Lyngfelt, Sylvana Sofkova Hashemi
10th IAIMTE conference 2015: Languages, Literatures, and Literacies, 3-5 June, 2015: Odense, Denmark. Ellen Krogh, Nikolaj Elf, Tina Høegh, and Anke Piekut (eds.), Conference contribution 2015
Conference contribution

Crossing borders by the use of digital tools in classrooms representing different socioeconomic backgrounds
Peter Andersson, Katarina Cederlund, Anna Lyngfelt, Sylvana Sofkova Hashemi
NERA Symposium: “Situating literacies in educational settings”, 4-6 March 2015, Gothenburg, Conference contribution 2015
Conference contribution

Showing 21 - 30 of 64

Page Manager: Johanna Gunnarsson|Last update: 9/4/2012
Share:

The University of Gothenburg uses cookies to provide you with the best possible user experience. By continuing on this website, you approve of our use of cookies.  What are cookies?