Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Anna Lyngfelt

Universitetslektor

Anna Lyngfelt
Universitetslektor
Akademisk grad: Docent,
anna.lyngfelt@gu.se
031-786 2248

Rumsnummer: B4 473
Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 41120 Göteborg


Institutionen för didaktik och pedagogisk profession (Mer information)
Box 300
40530 Göteborg
www.idpp.gu.se
idpp@gu.se
Fax: 031-786 2244

Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 40530 Göteborg

Senaste publikationer

Analys och textsamtal om multimodala digitala elevtexter
Anna Lyngfelt, Sylvana Sofkova Hashemi, Peter Andersson
Text och kontext. Perspektiv på textanalys, Malmö, Gleerups, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Inlindade budskap och sofistikerad argumentation. Om behovet av att utveckla klassiskt-retoriska analysformer
Anna Lyngfelt, Christina Olin-Scheller, Michael Tengberg
Text och kontext. Perspektiv på textanalys, Malmö, Gleerups, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

"Jag ritade först sen skrev jag” - elevperspektiv på multimodal textproduktion i årskurs 3
Eva Borgfeldt, Anna Lyngfelt
Forskning om undervisning och lärande, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Avslutning
Karin Helgesson, Hans Landqvist, Anna Lyngfelt, Andreas Nord, Åsa Wengelin
Text och kontext. Perspektiv på textanalys, Malmö, Gleerups Utbildning AB, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Inledning
Karin Helgesson, Hans Landqvist, Anna Lyngfelt, Andreas Nord, Åsa Wengelin
Text och kontext. Perspektiv på textanalys, Malmö, Gleerups Utbildning AB, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Text och kontext. Perspektiv på textanalys
Karin Helgesson, Hans Landqvist, Anna Lyngfelt, Andreas Nord, Åsa Wengelin
Malmö, Gleerups Utbildning AB, Samlingsverk 2017
Samlingsverk

"Vem bryr sig?" Om undervisning i critical literacy och argumenterande multimodal samhällsinformation
Anna Lyngfelt, Christina Olin-Scheller
Läsa mellan raderna, Malmö, Gleerups, Kapitel i bok 2016
Kapitel i bok

Lust att lära och möjligheter att lyckas – om lässtrategiarbete i praktiken
L Björkman, A Dahlberg, I Derbring, T Kerstinsdotter, Anna Lyngfelt
Ewa Bergh Nestlog & Nils Larsson (red.) Svenska – ett inkluderande ämne. , Stockholm, Natur & Kultur Läromedel, Kapitel i bok 2016
Kapitel i bok

Om andetsprogselevers læsning af skønlitterære tekster
Anna Lyngfelt
Literacy i læringskontekster, Århus, Klim, Kapitel i bok 2015
Kapitel i bok

Visar 1 - 10 av 50

2017

Analys och textsamtal om multimodala digitala elevtexter
Anna Lyngfelt, Sylvana Sofkova Hashemi, Peter Andersson
Text och kontext. Perspektiv på textanalys, Malmö, Gleerups, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Inlindade budskap och sofistikerad argumentation. Om behovet av att utveckla klassiskt-retoriska analysformer
Anna Lyngfelt, Christina Olin-Scheller, Michael Tengberg
Text och kontext. Perspektiv på textanalys, Malmö, Gleerups, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

"Jag ritade först sen skrev jag” - elevperspektiv på multimodal textproduktion i årskurs 3
Eva Borgfeldt, Anna Lyngfelt
Forskning om undervisning och lärande, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Avslutning
Karin Helgesson, Hans Landqvist, Anna Lyngfelt, Andreas Nord, Åsa Wengelin
Text och kontext. Perspektiv på textanalys, Malmö, Gleerups Utbildning AB, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Inledning
Karin Helgesson, Hans Landqvist, Anna Lyngfelt, Andreas Nord, Åsa Wengelin
Text och kontext. Perspektiv på textanalys, Malmö, Gleerups Utbildning AB, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Text och kontext. Perspektiv på textanalys
Karin Helgesson, Hans Landqvist, Anna Lyngfelt, Andreas Nord, Åsa Wengelin
Malmö, Gleerups Utbildning AB, Samlingsverk 2017
Samlingsverk

2016

"Vem bryr sig?" Om undervisning i critical literacy och argumenterande multimodal samhällsinformation
Anna Lyngfelt, Christina Olin-Scheller
Läsa mellan raderna, Malmö, Gleerups, Kapitel i bok 2016
Kapitel i bok

Lust att lära och möjligheter att lyckas – om lässtrategiarbete i praktiken
L Björkman, A Dahlberg, I Derbring, T Kerstinsdotter, Anna Lyngfelt
Ewa Bergh Nestlog & Nils Larsson (red.) Svenska – ett inkluderande ämne. , Stockholm, Natur & Kultur Läromedel, Kapitel i bok 2016
Kapitel i bok

2015

Om andetsprogselevers læsning af skønlitterære tekster
Anna Lyngfelt
Literacy i læringskontekster, Århus, Klim, Kapitel i bok 2015
Kapitel i bok

Visar 1 - 10 av 50

Sidansvarig: Christin de Flon|Sidan uppdaterades: 2015-08-24
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?