Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kristoffer Larsson

Universitetslektor

Kristoffer Larsson
Universitetslektor
Akademisk grad: Doktor,
kristoffer.larsson@gu.se
031-786 2016

Rumsnummer: B4 467
Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 41117 Göteborg


Institutionen för didaktik och pedagogisk profession (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
www.idpp.gu.se
idpp@gu.se
Fax: 031-786 2244

Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 405 30 Göteborg

Om Kristoffer Larsson

Publikationer vid annat universitet:

Larsson K. (2011). Kritiskt tänkande i samhällskunskap. En studie som ur ett fenomenografiskt perspektiv belyser manifesterat kritiskt tänkande bland elever i grundskolans år 9. Studier i de samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik, nr 7. Karlstad University Press. Licentiatuppsats. Länk: http://www.diva-portal.org/smash/record.jsf?searchId=1&pid=diva2:393342

Larsson K. (2012). Elevers kritiska tänkande i grundskolans samhällskunskap. I Lödén H. (red.) Forskning av och för lärare, s. 165-179. Studier i de samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik, nr 21. Karlstad University Press.

Senaste publikationer

Critical Thinking in Students' Ethical Reasoning: A Reflection on Some Examples from the Swedish National Test in Religious Education
Kristoffer Larsson
Assessment in Ethics Education. A Case of National Tests in Religious Education., Cham, Switzerland, Springer International Publishing AG, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Swedish teachers’ understanding of emerging conflicts in their classroom
Ilse Hakvoort, Kristoffer Larsson, Agneta Lundström
NERA 45th Congress, 23-25 March 2017, Copenhagen, Danmark, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Primary school teachers’ understanding of emerging conflicts
Ilse Hakvoort, Agneta Lundström, Kristoffer Larsson, Åke Ingerman
Different horizons: setting directions for phenomenographic research, EARLI Special Interest Group 9, Phenomenography and Variation Theory, Gothenburg 24-26 Aug, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

De nationella provens påverkan på undervisning och betygsättning.
Kristoffer Larsson
Religion & Livsfrågor, Artikel i övriga tidskrifter 2014
Artikel i övriga tidskrifter

Visar 1 - 6 av 6

2017

Critical Thinking in Students' Ethical Reasoning: A Reflection on Some Examples from the Swedish National Test in Religious Education
Kristoffer Larsson
Assessment in Ethics Education. A Case of National Tests in Religious Education., Cham, Switzerland, Springer International Publishing AG, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Swedish teachers’ understanding of emerging conflicts in their classroom
Ilse Hakvoort, Kristoffer Larsson, Agneta Lundström
NERA 45th Congress, 23-25 March 2017, Copenhagen, Danmark, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2016

Primary school teachers’ understanding of emerging conflicts
Ilse Hakvoort, Agneta Lundström, Kristoffer Larsson, Åke Ingerman
Different horizons: setting directions for phenomenographic research, EARLI Special Interest Group 9, Phenomenography and Variation Theory, Gothenburg 24-26 Aug, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2014

De nationella provens påverkan på undervisning och betygsättning.
Kristoffer Larsson
Religion & Livsfrågor, Artikel i övriga tidskrifter 2014
Artikel i övriga tidskrifter

2013

Visar 1 - 6 av 6

Sidansvarig: Christin de Flon|Sidan uppdaterades: 2015-08-24
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?