Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Jan Landström

Universitetsadj

Jan Landström
Universitetsadj
jan.landstrom@ped.gu.se
031-786 2267
0733-600010

Rumsnummer: B4 431c
Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 41120 Göteborg


Institutionen för didaktik och pedagogisk profession (Mer information)
Box 300
40530 Göteborg
www.idpp.gu.se
idpp@gu.se
Fax: 031-786 2244

Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 40530 Göteborg

Om Jan Landström

Följande delar ingår i min tjänst
Programledare för grundlärarprogrammet som utbildar lärare inriktade mot fritidshem och förskoleklass till åk 6. Jag är övergripande ansvarig för samordning av programmet och är i den funktionen ordförande för programrådet för grundlärarprogrammet.
gul.gu.se/courseId/48258/content.do


Viceprefekt och utbildningsansvarig på IDPP för grundutbildning och avancerad nivå. I uppdraget ingår att leda arbetet med utveckling och kvalitetssäkring av utbildning.


Doktorand i ämnesdidaktik.  Mitt forskningsintresse handlar om studenters, blivande lärares och lärares syn på naturvetenskap och hur det påverkar vad som händer i klassrum.
 

Senaste publikationer

Female and male teachers’ pro-environmental behaviour, conceptions and attitudes towards nature and the environment do not differ: Ecofeminism put to the test
Birgitta Mc Ewen, Pierre Clément, Niklas M Gericke, Eva Nyberg, Mats Hagman et al.
Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2015
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Swedish teachers’ and teacher students’ attitudes towards nature and environment – A survey of attitudes related to ecosystem services
Eva Nyberg, Dawn Sanders, Mats Hagman, Jan Landström, Niklas Gericke et al.
NERA 2014 (Nordic Educational Research Association, 42nd Congress – Education for Sustainable Development), Lillehammer, Norway, 5-7 March, 2014, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2014
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Teachers' understanding of genetic determinism : A comparative study between Sweden and France
Niklas Gericke, Pierre Clément, Birgitta Mc Ewen, Mats Hagman, Jan Landström et al.
ESERA 13, 10th biannual Conference: Science Education Research for Evidence-based Teaching and Coherence Learning, Nicosia, Cyprus, 2-7 September, 2013, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2013
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Teachers' conceptions about nature and environment partially contradict ecofeminism theory
Birgitta Mc Ewen, Pierre Clément, Niklas Gericke, Mats Hagman, Jan Landström et al.
ESERA 13, 10th biannual Conference: Science Education Research for Evidence-based Teaching and Coherence Learning, Nicosia, Cyprus, 2-7 September, 2013, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2013
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 1 - 4 av 4

2015

Female and male teachers’ pro-environmental behaviour, conceptions and attitudes towards nature and the environment do not differ: Ecofeminism put to the test
Birgitta Mc Ewen, Pierre Clément, Niklas M Gericke, Eva Nyberg, Mats Hagman et al.
Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2015
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2014

Swedish teachers’ and teacher students’ attitudes towards nature and environment – A survey of attitudes related to ecosystem services
Eva Nyberg, Dawn Sanders, Mats Hagman, Jan Landström, Niklas Gericke et al.
NERA 2014 (Nordic Educational Research Association, 42nd Congress – Education for Sustainable Development), Lillehammer, Norway, 5-7 March, 2014, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2014
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2013

Teachers' understanding of genetic determinism : A comparative study between Sweden and France
Niklas Gericke, Pierre Clément, Birgitta Mc Ewen, Mats Hagman, Jan Landström et al.
ESERA 13, 10th biannual Conference: Science Education Research for Evidence-based Teaching and Coherence Learning, Nicosia, Cyprus, 2-7 September, 2013, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2013
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Teachers' conceptions about nature and environment partially contradict ecofeminism theory
Birgitta Mc Ewen, Pierre Clément, Niklas Gericke, Mats Hagman, Jan Landström et al.
ESERA 13, 10th biannual Conference: Science Education Research for Evidence-based Teaching and Coherence Learning, Nicosia, Cyprus, 2-7 September, 2013, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2013
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 1 - 4 av 4

Sidansvarig: Christin de Flon|Sidan uppdaterades: 2015-08-24
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?