Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Mats Hagman

Universitetslektor

Mats Hagman
Universitetslektor , Viceprefekt
Uppdragsutbildning inom: naturvetenskapliga ämnen, biologi, evolution. Betygsättning
Akademisk grad: Doktor,
mats.hagman@ped.gu.se
031-786 2271
0766-182271

Rumsnummer: B4 417d
Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 41120 Göteborg
Arbetsuppgifter: Studierektor med ansvar för kurser på grundlärarprogrammet. Lärarutbildare naturvetenskap


Institutionen för didaktik och pedagogisk profession (Mer information)
Box 300
40530 Göteborg
www.idpp.gu.se
idpp@gu.se
Fax: 031-786 2244

Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 40530 Göteborg

Senaste publikationer

Female and male teachers’ pro-environmental behaviour, conceptions and attitudes towards nature and the environment do not differ: Ecofeminism put to the test
Birgitta Mc Ewen, Pierre Clément, Niklas M Gericke, Eva Nyberg, Mats Hagman et al.
Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2015
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Science education standards reforms in Sweden
Frank Bach, Birgitta Frändberg, Mats Hagman, Eva West, Ann Zetterqvist
Paper presented in the symposium`Comparing standards reforms in four European nations´at the 7th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Aug. 30th - Sept. 4th 2015, Helsinki, Finland., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2015
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Swedish teachers’ and teacher students’ attitudes towards nature and environment – A survey of attitudes related to ecosystem services
Eva Nyberg, Dawn Sanders, Mats Hagman, Jan Landström, Niklas Gericke et al.
NERA 2014 (Nordic Educational Research Association, 42nd Congress – Education for Sustainable Development), Lillehammer, Norway, 5-7 March, 2014, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2014
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Teachers' understanding of genetic determinism : A comparative study between Sweden and France
Niklas Gericke, Pierre Clément, Birgitta Mc Ewen, Mats Hagman, Jan Landström et al.
ESERA 13, 10th biannual Conference: Science Education Research for Evidence-based Teaching and Coherence Learning, Nicosia, Cyprus, 2-7 September, 2013, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2013
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Teachers' conceptions about nature and environment partially contradict ecofeminism theory
Birgitta Mc Ewen, Pierre Clément, Niklas Gericke, Mats Hagman, Jan Landström et al.
ESERA 13, 10th biannual Conference: Science Education Research for Evidence-based Teaching and Coherence Learning, Nicosia, Cyprus, 2-7 September, 2013, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2013
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Discussing a research programme for the improvement of science teaching
Björn Andersson, Frank Bach, Mats Hagman, Clas Olander
Boersma, K. [et al] (eds). Research and the quality of science education, Dordrecht, Springer, Kapitel i bok 2005
Kapitel i bok

Discussing a research programme for the improvement of science teaching
Frank Bach, Mats Hagman, Björn Andersson, Clas Olander, Anita Wallin
Research and the quality of science education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2005
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 1 - 10 av 22

2015

Female and male teachers’ pro-environmental behaviour, conceptions and attitudes towards nature and the environment do not differ: Ecofeminism put to the test
Birgitta Mc Ewen, Pierre Clément, Niklas M Gericke, Eva Nyberg, Mats Hagman et al.
Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2015
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Science education standards reforms in Sweden
Frank Bach, Birgitta Frändberg, Mats Hagman, Eva West, Ann Zetterqvist
Paper presented in the symposium`Comparing standards reforms in four European nations´at the 7th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Aug. 30th - Sept. 4th 2015, Helsinki, Finland., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2015
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2014

Swedish teachers’ and teacher students’ attitudes towards nature and environment – A survey of attitudes related to ecosystem services
Eva Nyberg, Dawn Sanders, Mats Hagman, Jan Landström, Niklas Gericke et al.
NERA 2014 (Nordic Educational Research Association, 42nd Congress – Education for Sustainable Development), Lillehammer, Norway, 5-7 March, 2014, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2014
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2013

Teachers' understanding of genetic determinism : A comparative study between Sweden and France
Niklas Gericke, Pierre Clément, Birgitta Mc Ewen, Mats Hagman, Jan Landström et al.
ESERA 13, 10th biannual Conference: Science Education Research for Evidence-based Teaching and Coherence Learning, Nicosia, Cyprus, 2-7 September, 2013, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2013
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Teachers' conceptions about nature and environment partially contradict ecofeminism theory
Birgitta Mc Ewen, Pierre Clément, Niklas Gericke, Mats Hagman, Jan Landström et al.
ESERA 13, 10th biannual Conference: Science Education Research for Evidence-based Teaching and Coherence Learning, Nicosia, Cyprus, 2-7 September, 2013, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2013
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2006

2005

Discussing a research programme for the improvement of science teaching
Björn Andersson, Frank Bach, Mats Hagman, Clas Olander
Boersma, K. [et al] (eds). Research and the quality of science education, Dordrecht, Springer, Kapitel i bok 2005
Kapitel i bok

Discussing a research programme for the improvement of science teaching
Frank Bach, Mats Hagman, Björn Andersson, Clas Olander, Anita Wallin
Research and the quality of science education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2005
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 1 - 10 av 22

Sidansvarig: Christin de Flon|Sidan uppdaterades: 2015-08-24
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?