Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Peter Erlandson

Universitetslektor

Peter Erlandson
Universitetslektor
Akademisk grad: Docent,
peter.erlandson@ped.gu.se
031-786 2040

Rumsnummer: B3 331c
Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 41120 Göteborg


Institutionen för didaktik och pedagogisk profession (Mer information)
Box 300
40530 Göteborg
www.idpp.gu.se
idpp@gu.se
Fax: 031-786 2244

Besöksadress: Läroverksgatan 15 , 40530 Göteborg

Om Peter Erlandson

Peter är anställd som universitetslektor i pedagogiskt arbete.

Senaste publikationer

Facilitators in ambivalence
Mikael R. Karlsson, Peter Erlandson
Ethnography and Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

A tale from the pit - educational work at the university
Peter Erlandson
Reflective Practice, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Academic misconduct in teaching portfolios
Martin G. Erikson, Peter Erlandson, Malgorzata Erikson
International journal for academic development, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2015
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Theories as Maps: Teaching Psychology Beyond Mind and Behavior
Martin G. Erikson, Peter Erlandson
Scholarship of Teaching and Learning in Psychology, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2015
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Nordisk tidskrift för allmän didaktik, en inledning
Göran Brante, Silwa Claesson, Jörgen Dimenäs, Peter Erlandson, Gunnar E Finnbogason et al.
Nordisk tidskrift för allmän didaktik, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2015
Artikel i vetenskaplig tidskrift

The bodily practice of acquiring skillfulness
Peter Erlandson
Reflective Practice, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2014
Artikel i vetenskaplig tidskrift

A taxonomy of motives to cite
M. G. Erikson, Peter Erlandson
Social Studies of Science, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2014
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Ironising with intelligence
Peter Erlandson, Dennis Beach
British Journal of Sociology of Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2014
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Doktorander som kreativa brobyggare – samtal om läraryrkets praktik ur ett nordiskt perspektiv
Karin Rönnerman, Peter Erlandson, Anna-Carin Bredmar, Marita Cronqvist, Marie Grice et al.
Paper presenterat på Högskolepedagogisk konferens vid Göteborgs universitet(HKG2013), 17 oktober 2013., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2013
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Autentiskt lärande i doktorandgemenskap
Karin Rönnerman, Peter Erlandson
K. Rönnerman & P. Erlandson (Red.). Doktorander som kreativa brobyggare. Centrum för Utbildningsvetenskap och Lärarforskning. Tema: Läraryrkets Praktik, Göteborg, University of Gothenburg, Kapitel i bok 2013
Kapitel i bok

Visar 1 - 10 av 18

2016

Facilitators in ambivalence
Mikael R. Karlsson, Peter Erlandson
Ethnography and Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

A tale from the pit - educational work at the university
Peter Erlandson
Reflective Practice, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2015

Academic misconduct in teaching portfolios
Martin G. Erikson, Peter Erlandson, Malgorzata Erikson
International journal for academic development, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2015
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Theories as Maps: Teaching Psychology Beyond Mind and Behavior
Martin G. Erikson, Peter Erlandson
Scholarship of Teaching and Learning in Psychology, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2015
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Nordisk tidskrift för allmän didaktik, en inledning
Göran Brante, Silwa Claesson, Jörgen Dimenäs, Peter Erlandson, Gunnar E Finnbogason et al.
Nordisk tidskrift för allmän didaktik, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2015
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2014

The bodily practice of acquiring skillfulness
Peter Erlandson
Reflective Practice, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2014
Artikel i vetenskaplig tidskrift

A taxonomy of motives to cite
M. G. Erikson, Peter Erlandson
Social Studies of Science, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2014
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Ironising with intelligence
Peter Erlandson, Dennis Beach
British Journal of Sociology of Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2014
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2013

Doktorander som kreativa brobyggare – samtal om läraryrkets praktik ur ett nordiskt perspektiv
Karin Rönnerman, Peter Erlandson, Anna-Carin Bredmar, Marita Cronqvist, Marie Grice et al.
Paper presenterat på Högskolepedagogisk konferens vid Göteborgs universitet(HKG2013), 17 oktober 2013., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2013
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Autentiskt lärande i doktorandgemenskap
Karin Rönnerman, Peter Erlandson
K. Rönnerman & P. Erlandson (Red.). Doktorander som kreativa brobyggare. Centrum för Utbildningsvetenskap och Lärarforskning. Tema: Läraryrkets Praktik, Göteborg, University of Gothenburg, Kapitel i bok 2013
Kapitel i bok

Visar 1 - 10 av 18

Sidansvarig: Christin de Flon|Sidan uppdaterades: 2015-08-24
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?