Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

vid Utbildningsvetenskapliga fakulteten

Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Box 300
405 30 Göteborg
Leveransadress: Läroverksgatan 15
Besöksadress: Läroverksgatan 15, 405 30 Göteborg

Fax: 031-786 2244
Webbplats: www.idpp.gu.se
Epost: idpp@gu.se

Prefekt: Jonas Emanuelsson

Om enheten

Senaste publikationer

Teach for Australia: What, Who, Why and How Well?
Sally Windsor
M. Akiba & G. K. LeTendre (Eds.), International Handbook of Teacher Quality and Policy, New York, Routledge, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

Fostering Professional Learning Through Evidence-Informed Mentoring Dialogues in School Settings
Jeana Kriewaldt, Melanie Nash, Sally Windsor, Jane Thornton, Catherine Reid
Kriewaldt J., Ambrosetti A., Rorrison D., Capeness R. (eds) Educating Future Teachers: Innovative Perspectives in Professional Experience. Springer, Singapore, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

Professional Experience and Project-Based Learning as Service Learning
Bill Eckersley, Kellie Tobin, Sally Windsor
Kriewaldt J., Ambrosetti A., Rorrison D., Capeness R. (eds) Educating Future Teachers: Innovative Perspectives in Professional Experience, Singapore , Springer, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

Social learning for adaptive delta management: Tidal River Management in the Bangladesh Delta
Mahmuda Mutahara, Jeroen F. Warner, Arjen E.J. Wals, M. Shah Alam Khan, Philippus Wester
International Journal of Water Resources Development, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Selling tech to teachers: Education trade shows as policy events.
Catarina Player-Koro, Annika Bergviken Rensfeldt, Neil Selwyn
Journal of Education Policy, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Reflections on methodological and ethical aspects in relation to self-reflexivity and representation
Catarina Schmidt
Oxford Ethnography Conference, Oxford 11-13 september, 2017, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Kroppsliga uttryck och identitetsskapande i mötet med skönlitteratur
Djamila Fatheddine, Catarina Schmidt
Litteraturdidaktik 6-7 oktober 2017 Jönköping University, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Revisiting An Ethnography: Perspectives of Self-Reflexivity and Representation
Catarina Schmidt
ECER. The European Conference on Educational Research. , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Personer

Visar 101 - 140 av 140

Namn Titel Telefon E-post
Pedersen, Helena Universitetslektor 031-786 2063 helena.pedersen@gu.se
Pihl, Anna-Lena Universitetsadjunkt 031-786 4886 anna-lena.pihl@gu.se
Player- Koro, Catarina Universitetslektor 031-786 2147 catarina.player-koro@gu.se
Player- Koro, Catarina Universitetslektor, biträdande 031-786 2147 catarina.player-koro@gu.se
Reimers, Eva Professor 031-786 1055 eva.reimers@gu.se
Rinne, Ilona Universitetslektor 031-786 6488 ilona.rinne@gu.se
Rocksén, Miranda Universitetslektor 031-786 6775 miranda.rocksen@gu.se
Romhed, Rune Universitetsadjunkt 031-786 2069 rune.romhed@ped.gu.se
Rosander, Åsa Provutvecklare 031-786 2257 asa.rosander@gu.se
Ryberg, Ulf Doktorand 031-786 6741 ulf.ryberg@gu.se
Sanders, Dawn Universitetslektor 031-786 2177 dawn.sanders@gu.se
Schmidt, Catarina Universitetslektor 031-786 4769 catarina.schmidt@gu.se
Sjöberg, Marlene Doktorand marlene.sjoberg@gu.se
Sjöberg, Marlene Universitetsadjunkt marlene.sjoberg@gu.se
Skodras, Christina Universitetsadjunkt 031-786 2247 christina.skodras@gu.se
Skåpe, Lena Universitetsadjunkt lena.skape@ped.gu.se
Sofkova Hashemi, Sylvana Universitetslektor, Viceprefekt 031-786 3128 sylvana.sofkova.hashemi@gu.se
Staf, Susanne Universitetsadjunkt 031-786 6762 susanne.staf@ped.gu.se
Staf, Susanne Doktorand 031-786 6762 susanne.staf@ped.gu.se
Strandberg, Anette Administrativ chef, inst 031-786 2036 anette.strandberg@ped.gu.se
Strandler, Ola Universitetsadjunkt 031-786 2406 ola.strandler@gu.se
Ståhl, Marie Universitetsadjunkt 031-786 6463 marie.stahl@gu.se
Suna, Natsannet Studieadministratör 031-786 6639 natsannet.suna@gu.se
Svensson, Birgitta Universitetslektor 031-786 2059 birgitta.svensson@gu.se
Svensson, Maria Universitetslektor 031-786 2046 maria.svensson@ped.gu.se
Svensson, Maria Universitetslektor, Studierektor 031-786 2046 maria.svensson@ped.gu.se
Sörensen, Kristina Ekonomiadministratör 031-786 6773 kristina.sorensen@ped.gu.se
Tedeborg, Bengt O Universitetsadjunkt 031-786 2033 bengt.tedeborg@ped.gu.se
Thorén Williams, Alexina Universitetsadjunkt alexina.thoren.williams@gu.se
Udén, Anna Universitetsadjunkt 031-786 2201 anna.uden@gu.se
von Otter, Ann-Marie Universitetsadjunkt 031-786 2636 annmarie.von.otter@ped.gu.se
Wals, Arjen Evert Jan Professor, gäst 031-786 2270 arjen.wals@gu.se
Wedman, Lotta Doktorand/​projektass, Extern doktorand 031-786 6741
Weldemariam, Kassahun Doktorand kassahun.weldemariam@gu.se
West, Eva Universitetslektor 031-786 2647 eva.west@ped.gu.se
Windsor, Sally Universitetslektor sally.windsor@gu.se
Wåke, Carl Provutvecklare 031-786 2336 carl.wake@gu.se
Yildirim, Ali Professor 031-786 3077 ali.yildirim@gu.se
Zetterqvist, Ann Universitetslektor, Biologididaktik, särskilt ekologi och evolution 031-786 2260 ann.zetterqvist@ped.gu.se
Åström, Maria Universitetslektor 031-786 6527 maria.astrom@gu.se

Visar 101 - 140 av 140

Visar 1 - 10 av 900

2018

Teach for Australia: What, Who, Why and How Well?
Sally Windsor
M. Akiba & G. K. LeTendre (Eds.), International Handbook of Teacher Quality and Policy, New York, Routledge, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

Fostering Professional Learning Through Evidence-Informed Mentoring Dialogues in School Settings
Jeana Kriewaldt, Melanie Nash, Sally Windsor, Jane Thornton, Catherine Reid
Kriewaldt J., Ambrosetti A., Rorrison D., Capeness R. (eds) Educating Future Teachers: Innovative Perspectives in Professional Experience. Springer, Singapore, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

Professional Experience and Project-Based Learning as Service Learning
Bill Eckersley, Kellie Tobin, Sally Windsor
Kriewaldt J., Ambrosetti A., Rorrison D., Capeness R. (eds) Educating Future Teachers: Innovative Perspectives in Professional Experience, Singapore , Springer, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

2017

Social learning for adaptive delta management: Tidal River Management in the Bangladesh Delta
Mahmuda Mutahara, Jeroen F. Warner, Arjen E.J. Wals, M. Shah Alam Khan, Philippus Wester
International Journal of Water Resources Development, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Selling tech to teachers: Education trade shows as policy events.
Catarina Player-Koro, Annika Bergviken Rensfeldt, Neil Selwyn
Journal of Education Policy, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Reflections on methodological and ethical aspects in relation to self-reflexivity and representation
Catarina Schmidt
Oxford Ethnography Conference, Oxford 11-13 september, 2017, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Kroppsliga uttryck och identitetsskapande i mötet med skönlitteratur
Djamila Fatheddine, Catarina Schmidt
Litteraturdidaktik 6-7 oktober 2017 Jönköping University, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Revisiting An Ethnography: Perspectives of Self-Reflexivity and Representation
Catarina Schmidt
ECER. The European Conference on Educational Research. , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 1 - 10 av 900

Sidansvarig: Johanna Gunnarsson|Sidan uppdaterades: 2016-05-03
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?