Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

vid Utbildningsvetenskapliga fakulteten

Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Box 300
405 30 Göteborg
Leveransadress: Läroverksgatan 15
Besöksadress: Läroverksgatan 15, 405 30 Göteborg

Fax: 031-786 2244
Webbplats: www.idpp.gu.se
Epost: idpp@gu.se

Prefekt: Jonas Emanuelsson

Om enheten

Senaste publikationer

Challenges in making an academic career in education sciences
Petra Angervall, Peter Erlandson, Jan Gustafsson
British Journal of Sociology of Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Spotlightning pedagogic metalanguage in Reading to Learn – how teachers build legitimate knowledge in school tutoring sessions
Pernilla Andersson Varga, Anna Maria Hipkiss
LCTC2 - Second International Legitimation Code Theory Conference, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Praxisteori i kölvattnet av breddad rekrytering – scaffoldingmodell som stöd för att förstå sambandet mellan teoretiska perspektiv och praktisk verksamhet
Margaretha Häggström, Anna Udén
NATIONELL KONFERENS I PEDAGOGISKT ARBETE, Göteborgs universitet, 14-15 aug 2017, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Besjälning av träd som ett steg att förebygga växtblindhet - En aktionsforskningsstudie av Storylinearbete i år 2 och 6.
Margaretha Häggström, Charlotte Georén Sprung, Linus Djurstedt
NATIONELL KONFERENS I PEDAGOGISKT ARBETE, Göteborgs universitet, 14-15 aug 2017, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Preparing for the Ecocene:Envisioning futures for environmental and sustainability education
Arjen E.J. Wals, Peter Blaze Corcoran, Joseph Weakland
Japanese Journal of Environmental Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

The Aesthetic Values of Walking in the Forest: Sensing the Meaning of Trees for Human Well-Being. A Phenomenological Study of People’s Relations with Plants and Places in a Forest
Margaretha Häggström
InSEA Congress, Daegu 2017 Spirit Art Digital, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

The Symbolic world of mathematics
Thomas Lingefjärd, Djamshid Farahani
Journal of Research in Mathematics Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Making room for the transformation of literacy instruction in the digital classroom
Sylvana Sofkova Hashemi, Katarina Cederlund
Journal of Early Childhood Literacy, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

On the constitution of SoTL: its domains and contexts
Shirley Booth, L. C. Woollacott
Higher Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Critical Environmental Education
Robert Stevenson, Arjen E.J. Wals, Joe Heimlich, Ellen Field
Urban Environmental Education Review , Ithaka, Cornell University Press, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Personer

Visar 101 - 134 av 134

Namn Titel Telefon E-post
Romhed, Rune Universitetsadj 031-786 2069 rune.romhed@ped.gu.se
Rosander, Åsa Provutvecklare 031-786 2257 asa.rosander@gu.se
Ryberg, Ulf Doktorand 031-786 6741 ulf.ryberg@gu.se
Sanders, Dawn Universitetslektor 031-786 2177 dawn.sanders@gu.se
Schmidt, Catarina Universitetslektor 031-786 4769 catarina.schmidt@gu.se
Sjöberg, Marlene Doktorand marlene.sjoberg@gu.se
Sjöberg, Marlene Universitetsadj marlene.sjoberg@gu.se
Skodras, Christina Universitetsadj 031-786 2247 christina.skodras@gu.se
Skåpe, Lena Universitetsadjunkt lena.skape@ped.gu.se
Sofkova Hashemi, Sylvana Universitetslektor 031-786 3128 sylvana.sofkova.hashemi@gu.se
Staf, Susanne Universitetsadjunkt 031-786 6762 susanne.staf@ped.gu.se
Staf, Susanne Doktorand 031-786 6762 susanne.staf@ped.gu.se
Strandberg, Anette Administrativ chef, inst 031-786 2036 anette.strandberg@ped.gu.se
Strandler, Ola Universitetsadj 031-786 2406 ola.strandler@gu.se
Ståhl, Marie Universitetsadj 031-786 6463 marie.stahl@gu.se
Suna, Natsannet Studieadministratör 031-786 6639 natsannet.suna@gu.se
Svensson, Birgitta Universitetslektor 031-786 2059 birgitta.svensson@gu.se
Svensson, Maria Universitetslektor 031-786 2046 maria.svensson@ped.gu.se
Svensson, Maria Universitetslektor, Studierektor 031-786 2046 maria.svensson@ped.gu.se
Sörensen, Kristina Ekonomiadministratör 031-786 6773 kristina.sorensen@ped.gu.se
Tedeborg, Bengt O Universitetsadj 031-786 2033 bengt.tedeborg@ped.gu.se
Udén, Anna Universitetsadj 031-786 2201 anna.uden@gu.se
von Otter, Ann-Marie Universitetsadj 031-786 2636 annmarie.von.otter@ped.gu.se
Wals, Arjen Evert Jan Professor, gäst 031-786 2270 arjen.wals@gu.se
Wedman, Lotta Doktorand/​projektass, Extern doktorand 031-786 6741
Weldemariam, Kassahun Doktorand kassahun.weldemariam@gu.se
Wennås Brante, Eva Universitetslektor 031-786 2216 eva.wennas.brante@gu.se
West, Eva Universitetslektor 031-786 2647 eva.west@ped.gu.se
Windsor, Sally Universitetslektor sally.windsor@gu.se
Wåke, Carl Provutvecklare 031-786 2336 carl.wake@gu.se
Zetterqvist, Ann Universitetslektor, Biologididaktik, särskilt ekologi och evolution 031-786 2260 ann.zetterqvist@ped.gu.se
Åström, Maria Universitetslektor 031-786 6527 maria.astrom@gu.se
Öman, Anne Universitetsadj 031-786 2381 anne.oman@gu.se
Öman, Anne Doktorand 031-786 2381 anne.oman@gu.se

Visar 101 - 134 av 134

Visar 1 - 10 av 853

2017

Challenges in making an academic career in education sciences
Petra Angervall, Peter Erlandson, Jan Gustafsson
British Journal of Sociology of Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Spotlightning pedagogic metalanguage in Reading to Learn – how teachers build legitimate knowledge in school tutoring sessions
Pernilla Andersson Varga, Anna Maria Hipkiss
LCTC2 - Second International Legitimation Code Theory Conference, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Praxisteori i kölvattnet av breddad rekrytering – scaffoldingmodell som stöd för att förstå sambandet mellan teoretiska perspektiv och praktisk verksamhet
Margaretha Häggström, Anna Udén
NATIONELL KONFERENS I PEDAGOGISKT ARBETE, Göteborgs universitet, 14-15 aug 2017, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Besjälning av träd som ett steg att förebygga växtblindhet - En aktionsforskningsstudie av Storylinearbete i år 2 och 6.
Margaretha Häggström, Charlotte Georén Sprung, Linus Djurstedt
NATIONELL KONFERENS I PEDAGOGISKT ARBETE, Göteborgs universitet, 14-15 aug 2017, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Preparing for the Ecocene:Envisioning futures for environmental and sustainability education
Arjen E.J. Wals, Peter Blaze Corcoran, Joseph Weakland
Japanese Journal of Environmental Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

The Aesthetic Values of Walking in the Forest: Sensing the Meaning of Trees for Human Well-Being. A Phenomenological Study of People’s Relations with Plants and Places in a Forest
Margaretha Häggström
InSEA Congress, Daegu 2017 Spirit Art Digital, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

The Symbolic world of mathematics
Thomas Lingefjärd, Djamshid Farahani
Journal of Research in Mathematics Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Making room for the transformation of literacy instruction in the digital classroom
Sylvana Sofkova Hashemi, Katarina Cederlund
Journal of Early Childhood Literacy, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

On the constitution of SoTL: its domains and contexts
Shirley Booth, L. C. Woollacott
Higher Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Critical Environmental Education
Robert Stevenson, Arjen E.J. Wals, Joe Heimlich, Ellen Field
Urban Environmental Education Review , Ithaka, Cornell University Press, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Visar 1 - 10 av 853

Sidansvarig: Johanna Gunnarsson|Sidan uppdaterades: 2016-05-03
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?