Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

NA-SPEKTRUM

I skriftserien NA-SPEKTRUM har 28 nummer utkommit. Vissa rapporter kan nu laddas ner som pdf-filer.

Observera att länkar i de olika rapporterna kan ha ändrats med tiden och alla är inte tillgängliga längre.

  1. Energi och liv-ett nytt sätt att undervisa om fotosyntesen
  2. Analogitänkande och lärande med vattenkrets-elkrets som undersökt exempel
  3. SNITT - enheter om vår mat och våra sjukdomar
  4. SNITT - enheter om energi mm
  5. Nationell utvärdering 92- åk 9. Vad kan eleverna om materia?
  6. Nationell utvärdering 92- åk 9. Vad kan eleverna om ekologi och människokroppen?
  7. Nationell utvärdering 92- åk 9. Lärare och elever bedömer grundskolans NO
  8. Nationell utvärdering 92- åk 9. Problemlösning i grupp
  9. Skolans naturvetenskap - problemanalyser och förslag till FoU
  10. Om kunskapande genom integration (pdf)
  11. Gymnasieelevers kunskaper om materia
  12. Gymnasieelevers kunskaper om ekologi och människokroppen
  13. Begreppsförståelse i gymnasiets kemi.
  14. Att utveckla naturvetenskaplig undervisning. Exemplet gaser och deras egenskaper
  15. Forskning om naturvetenskaplig undervisning. Rapport från en konferens i Mölndal 1995.
  16. Gymnasieelevers problemlösande färdigheter
  17. Nationell utvärdering 95 - åk 9. Energi i natur och samhälle
  18. Nationell utvärdering 95 - åk 9. Temperatur och värme
  19. Nationell utvärdering 95 - åk 9. Optik
  20. Nationell utvärdering 95 - Teknikämnet i omvandling (pdf)
  21. Nationell utvärdering 98 - Tema tillståndet i världen (pdf)
  22. Research in didaktik of biology. Proceedings of the second ERIDOB conference 1998.
  23. Hur uppstår biologisk variation? En studie av gymnasieelevers uppfattningar och hur de utvecklas genom undervisning
  24. Grundskolans naturvetenskap – utvärderingar 1992 och 2003 samt en framtidsanalys
  25. NOT-projektet – tankegångar i Agenda 21s anda? En studie av texter ur ett feministiskt könsperspektiv
  26. NOTLYFTET. Kunskapsbygge för bättre undervisning i naturvetenskap och teknik
  27. Design och validering av undervisningssekvenser – en ämnesdidaktisk forskningsstrategi med exempel från naturvetenskap
  28. Ord och termer i naturvetenskapliga läromemdel

Mer information

Miranda Rocksén
Telefon: 031-786 6775
miranda.rocksen@gu.se
Personlig presentation

Dawn Sanders
Telefon: 031-786 2177
dawn.sanders@gu.se
Personlig presentation

Kontaktinformation

Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

Box 300, 405 30 Göteborg

Besöksadress:
Pedagogen hus B, Läroverksgatan 15

Telefon:
031-786 0000 (vx)

Sidansvarig: Johanna Gunnarsson|Sidan uppdaterades: 2016-05-27
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?