Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Nordisk Tidskrift för Allmän Didaktik

Nordisk Tidskrift för Allmän Didaktik (NoAD) har sitt fokus på vetenskapliga studier om undervisning och bildning. Det första numret kom ut i oktober 2015.

Tidskriften är helt öppen och publiceras i elektronisk form. Till grund för de artiklar som publiceras ligger i första hand den nordiska och kontinentaleuropeiska didaktiktraditionen. Artiklarna kan beröra olika ämnen som exempelvis undervisningsfrågor utifrån olika filosofiska inriktningar,  policyanalyser av skolan som institution, lärares arbete eller klassrummet. 

Det finns även intressen av artiklar från andra pedagogiska verksamheter som exempelvis högskolepedagogik. Tidskriften accepterar bidrag på de skandinaviska och engelska språken och publicerade artiklar är referee-bedömda.

Det finns ett redaktionsråd knutet till samtliga fem nordiska länder med en huvudredaktion vid Göteborgs universitet (IDPP) bestående av Göran Brante, Silwa Claesson, Jörgen Dimenäs, Peter Erlandson och Annika Lilja.

Redaktionen uppmanar de som har manus till en artikel att skicka in den för review-förfarande. Det görs till adressen jorgen.dimenas@gu.se. Referensskrivning sker utifrån GU:s APA-system. Det går också bra att kontakta redaktionen på den adressen om ni har frågor rörande eventuell publicering.

Tidskriften finns att läsa på www.noad.ub.gu.se

Mer information

Om du vill komma i kontakt med redaktionen maila

jorgen.dimenas@gu.se

Tidskriften finns att läsa på noad.ub.gu.se

Sidansvarig: Johanna Gunnarsson|Sidan uppdaterades: 2015-10-19
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?