Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Nytt nummer av Nordisk Tidskrift för Allmän Didaktik

Nyhet: 2016-12-01

Nu kan du läsa det andra numret av Nordisk Tidskrift för Allmän didaktik (NoAD, nr 1 2016). Tidskriften innehåller bland annat en artikel om lärares förväntningar på rektors ledarskap i skolan men även en diskussion kring gränserna mellan allmän didaktik och ämnesdidaktik.

Innehåll

Det aktuella numret innehåller både artiklar och debattsidor. Tidskriften består av fyra artiklar. Den första problematiserar den pedagogiska relationens gränser medan den andra analyserar den danska gymnasiereformen 2005. Det finns även en artikel som berör lärares förväntningar på rektors ledarskap i skolan och en diskussion kring gränser mellan allmän didaktik och ämnesdidaktik. Debattsidorna tar upp frågan om värdegrundens vara eller icke vara i ett läroplans- och skolperspektiv.

Om tidskriften

logotyp NoADNoAD fokuserar på forskning om undervisning och bildning och har sin huvudredaktion på institutionen för didaktik och pedagogisk profession vid Göteborgs universitet.

Alla artiklar är granskade av två oberoende personer och av redaktionen. Här hittar du det andra numret av tidskriften NoAD. Mer information om tidskriften hittar du här.

 

AV:

Sidansvarig: Johanna Gunnarsson|Sidan uppdaterades: 2010-06-17
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?